Aku si makcik bawang


Assalammualaikum dan Hi. Maaf lah dh berapa hari dh aku takda entry baru. Takda masa sgt. Busy dengan kucing, busy dgn ml. Busy dgn mendobi. Aipp, bukan malas. Mesin rosak brg tak smpai lagi --' Kira nk membawang je ye.

Sejak duduk kedai ni, banyak betul bawang yg aku kupas. Haha. Makcik makcik bawang sini byk bawak bawang utk dikupas bersama. Sharing is caring katanya. Suka je aku tengok makcik makcik ni berfesbuk. Tanya org macam mana nk masuk gambar la. Macam mana nk share. Terhibur aku.

Aku paling terhibur bila cik sam dtg. Dia tu lepas suami dia meninggal. Dia kurang ingat. Bahasa kitanya tu. Nyanyuk. Dia tk berapa ingat. Dia kalau belum balik mesti tanya "makcik dh bayar ke?" selagi dia belum balik dia akan tanya. Satu hari tu pakcik rashid ni dtg dia belanja satu kedai. Dia dh siap doa kn pakcik rashid tu. Lama2 dia tanya "Eh dh bayar ke tadi ye" satu kedai gelak. Dia pun sengih je.

Done membawang utk harini.

0 Comments