5 tahun akan datang


Assalammualaikum, hi korang. Baru baru ni anak buah aku, batrisyia@eisya. Ada whatsapp aku. Biasa lah budak skg sekolah rendah dh ada hp. Pandai whatsapp lah apa lah. Anak buah aku ni dia dpt fon time sabtu ahad je. Sebabnya dia nak UPSR. Okay kembali pada asal.

Dia whatsapp aku. Dia kata cikgu dia suruh buat karangan apa yg dia harapkan akan jadi dalam masa 5 ke 10 tahun lagi. Dia ni sejenis yg suka tanya acu dia. Dia suka dengar apa yang aku cakap lepastu dia akan fikirkan apa yg dia nak pulak. Kdg tu dia dh ada cerita tp tktahu mcm mana nk jadikan karangan. So aku pun mula lah bercerita dgn dia.

Aku ni sejenis yg suka berangan. Suka memandang jauh kedepan. Suka membayangkan sesuatu kejayaan. Bila aku berfikir sejauh yg aku boleh. Aku akan cuba usahakannya.

Dalam masa lima tahun lagi, acu target untuk ada sebuah rumah yg acu beli atas usaha acu sendiri. Tak kisah apa jenis rumah. Kondo, rumah teres. Acu tk kisah apa jenis sekalipun. Acu akan usahakan utk capai target acu tu, lepastu acu nk kembangkan lagi bisnes acu. Acu nk bukak kafe. Lepas acu dah berjaya bukak kafe. Acu kmpul duit utk bukak dobi pulak. Kalau boleh acu nk bawak atuk, nenek, abah kakak, mama, pakngah, makngah, paklang, mama maklang, semua lah pegi umrah. Mana tau dalam masa 5 tahun ni rezeki acu mencurah curah. Dapat acu bawak satu family kita pergi sana. 

Aku bahasa kan diri acu dengan semua anak buah aku. Yela aku anak bongsu takkan along pulak 😆 Eisya cakap dia seronok dgr semua impian aku tu. Anak buah aku ni bagitahu, dia dh ada target cuma taktahu mcm mana nk olah kan ayat. Dia nk dengar dari aku dulu. Mcm lah acu kamu ni pandai sgt kakak oii. Acu lagi fail bab menulis karangan ni tau tak 😂 Lepas dh dengar apa yg aku nk dalam masa lima tahun akan datang, dia pun boleh dh menulis karangan dia. Dan Alhamdulillah cikgu suka dengan cara penulisan dia.

Aku memang sangat berharap dalam masa 5tahun ke 10tahun, aku dapat capai target aku. Lepastu aku nk bawak ibu abah aku pergi umrah. Buat umrah sama sama dengan diorang. InshaAllah. Doakan aku berjaya dalam apa yg aku buat ye korang. Doakan anak buah aku berjaya untuk UPSR dia jugak ❤️

0 Comments