Medan Indonesia

2015, aku terbang ke medan dengan trip by cikgu omar. Majoriti yg pergi semua veteran. Orang orang lama. Yang muda masa tu ada la dalam dua tiga orang cemtu. Termasuk aku dgn kak nana. Masani kak nana belajar kt poli lagi. Dia cuti so mkteh bawak lah dia sekali.

Tambang masani aku pergi RM900 lebih. Sekali hotel. Makan minum. Semua dia sediakan. Hari pertama sesampainya dkt LAPANGAN TERBANG KUALANAMU, aku dgn kakak nana cari sim. Penting tu. Hahahaha . Kang nk msej abah apa semua 😅 setel semua orang yg nk beli sim beli apa semua. Kitorang naik bas menuju ke danau toba. Hari pertama tidur dkt danau toba. Danau toba ni ada mcm tasik. Besar tasik dia. Agak jauh la dari KUALANAMU ke DANAUTOBA. Otw ke sana ada la singgah beberapa tempat. Termasuk tempat makan.

Makanan sepanjang dlm trip ni sedap wehh. Srs sedapp. Dia bwk pegi mcm restoran. Semua lain lain. Yela dh lain lain tempat. Hahahaha. Jalan ke danautoba ni, agak sempit. Kalau ada bas dkt sbelah tu korang boleh giveme5 la. Rapat dia. Huhu. Aku sampai ke danautoba ni petang jgk lah. Lepas singgh beberapa tempat, termasuk makan tengah hari dan tmpt membeli. Sampai lah kitorang kt hotel pertama kitorang. Dkt sini agak sejuk, sbb dia kwsn mcm bukit. So sejuk. Hari pertama ni kitorang stay sini. Mlm kitorang semua jln2 dkt kwasan sini. Byk jugak brg2 yg menarik perhatian aku. Aku apa je yg tk tarik perhatian aku utk beli. Hahahah. Masa nk balik hotel tu. Semua decide nk naik ojek. Ojek tu ramai wehh yg naik. Tp grup kitorang jela. Dh mcm ikan sardin. Gelak je makcik pakcik dlm tu .huhu . Abg tukang ojek tu pun dok gelak.

Dalam pkul 6pagi. Kitorang gerak pi bfast. Dkt sana pkl 6 dah terang. Tak silap sana lambat sejam dari my. Bergambar lah kitorang dkt swimming pool. Sbb view kt situ lawa. Nmpak semua dkt bawah. Pastu dlm pukul 730/8 kami semua naik bot seberang ke satu pulau ni. Byk orang jual-jual dkt situ. Kt sini lah kenangan aku, masa ni besday aku 3jun. Aku nk bg duit, nk sedekah dkt budak yg nyanyi dlm bot ni. Sekali begduit aku tkde weh. Dlm tu ada ic, ada lesen semua . Aku dh nngis dh. Cuaii lagi. Sekali tourguide kitorang ni cl org bas tu abg adi. Dia amk kn dkt hotel. Tp dia mtk upah RM50. Ibu pun ckp boleh. Aku dh nngis sedu sedu dh. Malu gak lah. Hahahahah 😂 lepas je kecuaian aku ni. Aku lebih berhati hati. Sampai dkt satu restoran ni, ada surprise utk aku dgn bella. Diorang celebrate besday kitorang dua. Agak terharu la. Dgn kek dgn nyanyi. Huhu malu sis. Dapat hadiah lagi kot ataih. Hehe

Kitorang keluar dari pulau. Kitorang pegi ronda lagi lereng bukit pulak. Lupa apa nama tmpt dia. Agak jauh la. Dari pusing ke rumah panjang apa semua tu. Sampai lah dkt hotel lagi satu tu. Malam. Rehat rehat kan badan. Dalam pukul 8, aqwam bawak aku, kaknana, kakpika, kakecah dgn anak dia, kimi. Sepupu dia, abg imam bawak kami ni pegi satu mall. Sakan lah kak pika shopping. Kaknana kakecah semua sama naik. Huhu. Jumpa pulak guess. Masing2 membeli purse. Aku beli baju je. Huhu. Masani ak tk minat lg handbag purse gegirl ni. Hahahah. Lepastu abg imam ni belanja kitorang makan pulak. Pukul 1 baru aku balik hotel.

Hari terakhir dkt sini, kitorang bfast, siap siap checkout. Cikgu omar bwk pulak ke istana maimun. Semua masuk lah dlm tu. Jadi permaisuri masing masing pun. Dgn ibu aku pakai baju tu. Mcm mcm la ibu aku ni. Huhuu. Masa smpai dkt airport kualanamu ni, masing masing dh tkde duit. Melepek jela dkt satu tmpt ni. Sbb dh tkde rupiah punya. Tgl rm je. Dkt airport tk boleh guna rm. Nganga jelah nk tgu flight. Nasib lah uncle raman aka lebai raman ni belanja semua jemaah minum. Huhu baik sungguh la hati dia. Tenkiu uncle. Apa pun mmg kenangan yg ak tkkn pernah lupa, celebrate besday dkt sini. Dan aku belajar supaya tk cuai lagi mcm aku tertinggal begduit dkt hotel tu lagi. Ehh lupa pulak. Masa lepas kitorang keluar dari pulau tu, kitorang dibawa ke air terjun sipiso piso. Cantik je view kt sini.

Aku akan cuba perbaiki penulisan aku. Untuk yg lebih baik. InshaAllah. Sekian.