Oden homemade

Baru baru ni aku dengan kakak ipar aku buat oden sendiri. Selalu beli dkt family mart je. Sini manade family mart. Tp skg kt langkap dh ada hotodenzz, tp mana puas en. Satu mangkuk tu ada berapa ketul je dah cecah RM10. so kakak ipar aku decide nk try buat oden sendiri. Kitorang pun follow ibu beli barang kt TF MART teluk intan.

Mula kitorang cari barang2 nk letak dalam tu. Cari ketam, sotong, fishcake, fishball. Ikut yg korang suka lah ye. Kitorang ramai so macam2 aku amik 😋 banyak jugak lah. Bajet makan untuk 6orang. Lepastu cari untuk kuah pulak. Adabi tomyam, gula melaka sebatang, perasa, garam sikit, dan bahan bahan lain. Aku cari adabi asam pedas, tkde dekat TF. Sudahnya dapat kt kedai biasa je.


Ibu suruh buat dekat depan je. Senang. Acah-acah seoulgarden jp. Huhu.

Siap semua. Masuk kan dulu air. Lepastu aku masuk kan pulak adabi tomyam 3paket dan adabi asam pedas 3paket. Kuah pekat sikit. Dh masuk semua bau dh kuat dh. Tergoda sungguh lah. Huhuu. Dh mengelegak, masukkan perasa, garam sikit. Dan jangan lupa masukkn gula melaka. Gula melaka tu kikis, jadi kecik kecik tu. Korang campur je dalam kuah tu. Gaul-gaul, sampai mengelegak. Rasa sikit kuah tu okay, klau kurg pekat tmbh sikit adabi tomyam dan dan asampedas tu yee.


Rasa dh okay semua. Korang boleh lah masukkan bahan2 tu. Dh masak dh boleh ngappp! Sedapnya panas panas kn. Lagi best klau korang cucuk macam cita korea tu. Huhu.

Pesanan ringkas: sediakan lebih paket yee.

2 Comments