Tolongg saya ......


Assalammualaikum, Hai.

Aku perlukan bantuan akak akak abang abang dekat sini. Disini aku serta kan gambar supaya senang utk akak akak, abang abang faham.

Lepas exciden di kelantan tempoh hari. Aku sakit bahagian dada. Sakit susah nk nafas. Aku sejenis yg sgt payah nk pegi klinik. Ye sangat payah. Aku akan pergi checkup, jumpa doktor, buat rawatan. Bila aku rasa bebetul sakit. Sakit ya amat sangat sampai aku rasa tak tahan dan tk mampu buat apa. Korang boleh bayangkan tk, kepayahan aku nk pergi klinik/hospital tu macam mana? Boleh kan?

Sekarang ni aku boleh dikira tahap sakit yg aku tk tahan jgk la. Tp masih taknak pegi klinik. Haihhh degil -,- Pukul 330pm nnt aku akan gerak balik perak. Dari penang. Aku tk boleh duduk lelama. Mmg sakit yg amat sgt tau belakang aku ni. Tktahu lah nk cakap sakit mcm mana.

Sekiranya ada sesiapa yg tahu mcm mana nk kurangkan sakit ni, boleh lah kiranya bagi aku sependapat dua. Aku dh serba tak kena ni. Nak baring sakit. Duduk dalam sejam dua dh macam kena tumbuk terajang belakang aku ni. Dia punya sakit belakang tu, boleh tembus ke depan tau. Dada sakit. Dada aku rasa nafas aku sakit. Sempit.

Aku perlukan pertolongan korang. Sesiapa yg tahu mcm mana nk kurang kan rasa sakit ni. Tolongg lah. Semalam aku smpai tk boleh nk tidur dgn aman. Lena sekejap je. Lepastu dh rasa sakit balik. Aku bebetul lena lepas subuh. Memang lena sungguh lah sampai terlajak ke pukul 11 😅 Mohon sesiapa yg ada TIPS untuk kurangkan sikit sakit belakang ni share lah dgn aku. Pertolongan anda sangat lah diperlukan bg budak degil dan takut nk pergi klinik/hospital macam aku ni. Huhuuuu


Nampak kan tanda bulat merah tu ? Haa dekat situ lah kesakitan yg aku alami. Satu lagi dekat dada. Lupa nk tanda sekali. Yg bahagian depan tu akan rasa sakit bila belakang tu sakit. Sakit dia mencucuk cucuk. Senak. Taktahu aku nk bgtau korang mcm mana sakitnya.

Sebab aku kurang minum susu ke aku sakit belakang ni? Sebab tk makan sayur ke ? Sebab tk makan buah ke? Emmmm!

 Aku mintak tolong ye pada korang, ya ada pengetahuan serba sedikit utk kurang kan sikit sakit ni. InshaAllah balik perak aku pegi klinik dgn ibu. InshaAllah 😅 Tp yg ada tips tu meh lah share sikit. Taktahan ni. Rasa nk buat backflip dh ni. Huhuuu

4 Comments

  1. Hai budak degil yang comel tu.

    Sila pergi klinik atau hospital ya cek up. Jangan tangguh2. Apa2 sakit kat dalam tu kita tak tahu kan. Jangan ambil ringan. Akak maneh marah ni ya. Pergi tau.

    Sakit mencucuk bisa tu memang sakit. Sila pergi cek up ya.

    ReplyDelete
  2. Akak pernah jatuh. Jatuh je pun. Licin lantai. Dan sakit tulang belakang.Tapi bila cek up dan xtray. Kena buat fisio terapi untuk kurangkan sakit belakang tu.

    Lepas balik dari cek up hospital. Baru pk nk mkn buah lebih ke. Minum susu bertong tong ke. Yang penting. Cek dulu puncanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuuu. InshaAllah kak. Balik kg nanti kita pegi checkup ye 😂

      Delete
  3. kena chekup sepital
    mudah2an boleh sembuh

    ReplyDelete