Refarm Kampar

Sepatutnya entry ni dipost pada 5november2018. Disebabkan masatu tk rajin, so aku post harini 😘


Assalammualaikum,Hi awak semua. Pernah dgr pasal refarm? Tempat mandi dkt kampar. Lokasi dia jalan kampar-tapah. Sebelah kiri kalau dari pekan kampar, korang akan nmpak gate dia dan ada signboard dekat situ. Susah sgt korang waze je, inshaAllah jumpa. Tiket masuk dewasa RM15. Kanak kanak RM10. Paling best dkt sini, dia ada kupon if untuk bawak mknn sendiri. Jarang kn tempat mandi bg bawak mknn sendiri kn?

Kat sini ada mini zoo. Korang boleh lah bawak anak-anak korang melawat mini zoo tu. Kolam ada dua tempat. Satu dkt bwh, dekat dgn kafe dia, untuk kanak kanak. Satu lg dekat atas sikit. Tu campur dewasa ada, kanak kanak pun ada.


Aku agak tertarik nk bergambar bawah ni. Macam lawa. Huhuu. Masani aku otw ke kafe, nk ke kafe korang kena lalu jalan ni. Nk ke kolam kanak kanak pun sama. Ikut laluan ni. 


Aku pergi haritu dgn member aku 3orang ni. Fad bawak anakbuah dia, daniel. Fara bawak anak dia, Zara. Ye kawan aku dh kawin dan dah ada anak dh pun. Besar dh anak dia. Huhuu. Agak enjoy lah, ada budak budak lagi kn. Budak dua orang ni kalau boleh mmg tknk balik. Sampai kecut bru nak balik.


Ni masa kt kafe, sementara tunggu nasi lemak masak. Kt sini semua korang masak sendiri ye. Tepi tu dia ada sediakan microwave korang letak je dlm tu. 


Tak banyak lah makanan dekat sana. Harga pun agak mahal lah. Meggi cawan, RM3.50 yee awakk. Nasi lemak, nasi goreng, mee goreng, nasi goreng kampung semua ada. Tp sejukbeku punya lah. Harga dalam RM6-RM10 ye. Ada jugak wafel dan lain lain.


Aku bawak waterproof case, boleh la selfie wefie sikit masa mandi.


Bukan selalu nk tengok kitorang macamni. Selalu diorang keluar bertiga je. Aku mmg jarang ada. Yela aku kn stay penang penang sebelum ni. Sekarang baru ada. Boleh lah join diorang kemana mana. 


Daniel ni mmg manja dgn acu. Berani pulak tu main terjun je. Aku pulak yg gayat tengok dia 😅 zara tuu dia takut sikit. Bergayut jela dekat mak dia. Nasib mak pun besar, hahaha.


Tempat ni pukul 7.00 tutup dh rasanya. Tapi yg mana nk stay sini pun boleh. Dia ada sediakan homestay/villa. Tak mahal sgt rasanya. Ada yg private ada yg biasa. Cantik jugak lah homestay dia, yg private tu aku tengok bukak je pintu dh ada swimming pool. If korang ada niat nk buat family day dkt sini, boleh la cuba cuba ye. 


Jarang lah nk tengok si zara dengan si fara bergambar cenggini. Selalunya zara suka buat muka. Takpun malu malu nk tengok camera.


Fad, aku, fatin. Aku dengan fatin ni tak boleh dekat. Ada je benda nk perang. Kalau ada empat empat. Kitorang 3 selalu je gaduh mulut dgn fatin. Hahaha 😂 gurau adik beradik 😜


Jarang ada empat orang ni siang siang gini. Selalu keluar malam je. Maklum la semua busy kerja.


Fad and me bestfriends since form one.



Pernah nampak tak anak gayah naik anak kambing biri biri? Tu kalau dia boleh nangis tu, dh nangis dh dia. Hahahaha. Korang pernah sampai sini tak? Klau belum boleh lah cuba try test 😬 Waze je 'Refarm kampar'

0 Comments