Roy & wawa (Rumah perempuan)


Assalammualaikum, Hai.

Okay tadi aku dh update pasal nikah. Now kita ke rumah pengantin perempuan pulak. Hehe. Majlis sebelah pengantin perempuan, diadakan di rumah dia, dekat taman apa ntah aku taktahu. Dekat dgn TF MART TELUK INTAN. Masa ni semua abang abang aku dh ada. Along aku sampai pagi, dia bawak mak mertua dia sekali. And reaction batrisyia bila ternampak ayah dia with mak baru dia, ya ofkos monyok. Biasalah kn. Firstday dia jumpa mmg agak awkward lah kan. Setelah berapa lama tak jumpa. Dan junpa pulak ada new mom and adik baru. So dia mcm susah nk terima. Setelah dipujuk dan akhirnya dia okay. Tp muka masih monyok lah yee. Huhuu.

Dari sebelah aku, agak ramai jugak lah ke sana. Pekerja mak aku je dah 6 orang yg pegi. Abang2 aku semua ada. Makcik pakcik aku pun ada. Anak2 diorang pun ada balik. Dalam 7-11 kereta jugak lah yg gerak dari langkap. Adik beradik abah aku takdan sampai. Sebab diorang sangkut jammed. Dari Penang, Kl, N9, kedah. Paklong dari N9, dia mmg bagitahu gerak lambat, sbb semua menantu dia nk ikut, tp ada kerja kena setel dulu. Diorang smpai petang.

Diorang gerak dari Langkap dalam pukul 1145. Smpai sana dalam 1215. Sanding pukul 1230. Tapi masa ni aku, kak eja(kakak ipar aku), dan batrisyia kena tinggal. Sebab lambat. Huhuu. Kitorang lambat pun sbb makeup. Ibu sponsor MUA. Hehe

Kami sampai rumah pengantin perempuan dlm pkl 1 cemtu lah. Kira diorang dh ke meja makan. Sampai sampai, makcik aku suruh ddk tempat pengantin skli. Makan dgn diorang. Abg roy & kakwa pun panggil kitorang, sbb yg lain dh bgun. Makan meja dpn, so kitorang bertiga ddk lah situ. Adik kakwawa ni dia tolong potong kn ayam lah. Dia lah yg serve kitorang.


Setel makan, pastu bergambar semua. Ibu aku dan makcik2 aku balik dlu, sebab ibu nk masak, malam tu kitorang ada doa selamat kt rumah aku. So setel makan bergambar semua ibu dan yg lain2 balik. So tinggalah aku eisya dan kak eja. Dan ada extra disini ya. Alang aku tgl kn si kecik alayna. Katanya dia nk buat kerja. Huhuuu.

Setel kitorang melantak tadii. Pengantin pun setel semua. Sesi bergambar. Photographer dia sangat lah best. Aku suka photographer yg ramah. Huhuu. Selesai lah majlis sbelah perempuan. Kami pun kena balik, sbb aku kena tolong ibu masak. Disini aku tepek dua tiga gambar lagi. Jgn bosan tengok gambar ye. Hahahah. Btw aku kembang sikit, ramai puji aku dh kurus wehhhhhh! Kahkah. Im proud of myself sbb berjaya kurus. Hahaha











Makeup kitorang disponsor oleh ibu. MUA : kakoggy. Murah je gaiss RM40 je. Baju disponsor oleh aku. Beli sekali masa wedding dila haritu. Lilypetuna ada buat sale. So beli jela sekali. Hahah. 

0 Comments