Since 2010


Assalammualaikum dan Hai. Aku beruntung ada sahabat tak betul macam diorang ni. Walaupun tak sihat. Boleh jugak keluar hibur kn hati. Setelah sekian lama mengidam sushi. Finally dapat.


Lepas mengidam aku. Kawan kawan aku orang slalu pandang rendah dkt diorang. Sebab apa? Sebab salah satu kwn aku kawin muda. Dan kami bertiga tkde lah segulung ijazah yg kami tayang dekat instagram dekat facebook. Tapi aku bangga ada diorang sbgai sahabat aku. Zaman sekarang tk mudah utk dapat kwn yg tak tikam kawan. Susah sangat. Banyak yg jenis talam bermuka muka. 

Aku mmg tk ramai kawan perempuan. Ada lah 4 5 ketul je. Yang lain kawan baik aku semua lelaki. Yg perempuan ni jelha yg baik dgn aku yg tk tikam aku, yg tk talam. InshaAllah. Disebabkan aku teringin nk sushi, fara belanja kitorang makan sushi. Banyak jugak lah kitorang bedal. Huhuu. 


Tengok lah banyak mana pinggan tu. Ada lagi yg aku tk tangkap sbb sibuk makan. Hahahahah. Kitorang ni bab makan mmg number one. Tak menolak langsung. Ajak lah makan mana pun sentiasa on. Mamak tepi jln pun tkde hal. Takde lah mencari tempat berhawa dingin je. Acewahh! Huhuu. Pejam celik pejam celik. Kejap je dh 2018. Tak sangka dh 8tahun persahabatan kitorang. Banyak sgt dh buat hal. Dari zaman sekolah ada je masalah kitorang buat. 

Aku kt sekolah mmg bukan budak baik. Ada je masalah disiplin. Form one aku dgn fara satu kelas. Kitorang budak AMANAH. Amanah ni kelas no satu. Tp kitorang ni paling hantu. Aku ingat lagi. Aku dgn fara pedajal si insyirah and the geng. Kitorang hadiah kn anak tikus yg pink pink tu kt dia. Letak dlm kotak cantik2. Hahahah. Masa rehat aku dgn fara ni naik lah kelas diorang (insyirah and the geng) utk letak kn HADIAH ni. Habis waktu rehat kitorang dh pasang telinga. Kelas kitorang ni dkt bwh. Kelas diorang atas. Dia jerit je. Aku dgn Farah dh mengekek kt bawah ni. Plan mengena. Sekali tu anis soph dtg kelas kitorang, ckp dkt cgu waktu tu, cikgu rehan panggil. Aku dh syak sir durai pgl. Sebabnya aku manade class apa apa dgn cikgu rehan 🤣 Naik bilik guru aku dgn fara rilek lagi. Kekal kn lakonan. Boleh bg anugerah lah kt kitorang ni klau ada kt sekolah tu untuk PELAKON TERBAIK 😝


Sir Durai bg kotak hadiah tu kt kitorang. Kitorang bukak kotak tu and jerit. Phewww! Lakonan aku, kalah aaron aziz. Hahahaha . Tercampak lah si anak tikus dan kotaknya tadi. Aku dgr diorang bisik 'tengok ah tu belakon lebih' aku tahan je nk gelak. Sir Durai dh bebel bebel. Asyik asyik muka kitorang dua. Kelas bagus tp disiplin kelaut. Hahahahaha. Hinggap lah rotan kt kaki. Kena pulak salam diorang mtk maaf. Aku salah hujung2 je. Pastu blah. Sampai je tangga. Pecah gelak aku dgn farah. Hampeh betoi! Haha. 

Bila ingat balik perangai zaman sekolah. Ya Allah, nakalnya aku. Benda macam tulha yg buat aku rindu. Rindu sgt zaman sekolah. *Tula masa suruh sekolah kau ponteng kelas (ayat ibu) 😜 Adik adik masih bersekolah tu, hargai lah zaman persekolahan korang. Cipta lah kenangan sebanyak mana yg korang mampu. Aku byk sgt kenangan. Belajar tu penting, tp jgn lupa aktif kn jugak diri dalam koko. Aku nakal tp aku aktif koko. Aktif sukan. Semua tu penting, bukannya tk penting. Belajar lah, selagi hidup. Ilmu tkkn pernah habis. Setua mana pun usia kita. Ingat, kita kena sentiasa mencari ilmu 😘 

0 Comments