Suhaida Beraya pt2


Settle raya pertama. Kita dh beraya rumah makcik makcik dh kutip duit raya penuh beg dah. Raya kedua, satu dari #FFFS dah pun melangkah ke step satu. Mamed dh hantar rombongan merisik+menanda si fatin nabihah ni. Tak lama lagi bertunang, inshaAllah raya haji nanti diorang ditunangkan.


Biasa lah janji melayu. Janji nya pukul 11 gerak rumah fatin. Last last pukul 1 kitorang bru sampai rumah si fatin. Dia pun dh selamat saruny cincin. Family mamed pun dh nk balik masa kitorang smpai tu. Mmg dtg makan je 😆 Apa boleh buat, tumpang org kan. Huhuu.

Setel bab fatin, raya ketiga ibu aku dh niaga. Niaga pagi je. Nasi lemak + roti canai. Pekerja dia nk kerja katanya. Kesian sbb dh lama cuti. Tp orang roti canai tu lastminute tk jadi datang. Aku lah penyelamat. Dalam pukul 930 dah licin segala makanan dkt kedai ibu. Alhamdulillah. Sebab ptg tu ada 3rumah jemput open house. Rumah first & second tk makan byk. 3rd rumah ucu ( rumah pakmertua dia)


Pegi rumah ucu ni tk ramai pun. Just family aku dgn family mkjang je. Sebab angah aku dh balik KL beraya dgn family Bini dia. Aku taktahu lah apahal tahun ni baju aku banyak pink. Aku tak taksuka pink. Tapi baju semua pink 😅 Hari sabtu, kitorang ada jemputan kenduri kahwin dkt sg besar. Rumah acik atan. Family sebelah ibu aku. Dia ni suka kmpul sedara, dia cakap adik arwah nenek aku nk datang. Tu semua makcik pakcik aku, nak pegi sana. Yelaa tinggal sorang tu je MAKSEDARA diorang yg tinggal. Dh umur 90lebih tk silap aku.

Selagi orang tu masih ada. Apa salah nya dtg jumpa kan. Gerak lah kitorang ni dari Langkap - sg besar. Dalam 3-4 biji kereta lah jugak. Meriah gila knduri dia. Sampai2 diorang semua dh speaking (banjar) dah. Aku sikit sikit tu faham lah. Suruh aku ckp setakat guring, belalah, macal tahu lah aku. Hahahahah. Yupp family ibu aku orang banjar. Kdg tu dgr diorang bercakap seronok je. Aku teringin nk cakap. Tp tk pandai. Sesetengah org, diorang malu nk mengaku diorg banjar, jawa or apa2 jela. Nk ckp pun malu. Aku kalau pndai basurah banjar. Bangga wehh!


Akhirnya, bertukar warna dh. Tak pink dah. Huhuu.

Kitorang gerak dari sg besar dalam pukul 5mcm tu. Ikut hiway baru. (WCE) highway baru dari sabak bernam ke teluk intan tu. Kira dkt jugak lah ikut hway tu. Sebab dia terus keluar dkt batu 5. Dh jimat masa, tkpayah nk lalu simpang 4 tu. Hway tu ada 2 tol. Satua HUTAN MELINTANG. Satu lagi TELUK INTAN. Itu jela 'Suhaida Beraya' rasanya lah. Hahaha. Selamat hari raya awak semua. Raya lagi kan 😆

0 Comments