Himalaya Intensive Moisturizer


Assalammualaikum, Hai.

Hmm, disebabkan aku tk boleh nk tidur. Punca sakit belakang ni. So aku terfikir nk bagi tips sikit untuk hilangkan kesan hitam dibuku lali kaki. Lutut dan siku. Atau pun dicelah celah yg kelihatan hitam.

Aku tktahu apa punca nya. Tp dh tonyoh berkali kali, tetap jugak mcm tu. Dia mcm lebam. Jenuh pakai losyen. Tp kesan dia agak lambat. So aku decide nk pakai Himalaya Intensive Moisturizer. Aku beli dkt watson. Tk pernah sekali pun aku pakai. Agak lama lah. Tkde lah berkurun berabad lamanya. Huhuu.

Ibu aku punya cadangan lah asalnya. Dia suruh aku sapu kan dekat tempat yg gelap dan hitam tu. Aku pun sapu lah dkt buku lali, dekat lutut dan siku. Alhamdulillah, kesannya aku dh nampak. Sekarang nampak lah cerohhhh sikit. Aku hanya sapukan himalaya intensive moisturizer tu, then aku biarkan kering. Esok tu korang akan nmpak, kulit yg kering tadi jadi lembab dan warna gelap tu berubah menjadi cerah.


Nahh, aku tepek kan macam mana ke ghopenye himalaya ni. 50ml 

Himalaya intensive moisturizer ni korang boleh dpt dgn harga RM15.82. tk smpai RM20 pun. Kalau korang kulit kering pun, boleh pakai moisturizer ni. Sebelum keluar pakai dulu. Biarkan sampai dia kering baru korang apply apa pun. Sebabnya nk bagi dia serap dulu dlm kulit.

Sebelum aku makeup pun. Aku akan pakai moisturizer ni dulu. Aku tepek tepek dia, lepastu aku biarkan kering. Sebabnya kulit aku jenis kering. Pakai pelembab ni bru lah mcm smooth sikit. Hehe. Bila dh kering, dan kulit terasa agak lembab gituhhh barulah aku apply benda lain.

sekiranya korang nk cuba, boleh lah cari dipasaraya berdekatan anda. Huhuu. Aku taktahu lah kalau dekat orang lain tk berkesan. Aku cuma share kan cara yg aku pratikkan. Selamat mencuba awak 🌹banyak jugak  kegunaan dia tau. 50ml tu dh lama jugak aku pakai. Tp tk habis habis lagi. Jimat. Huhuuu. Selamat mencuba gais.

3 Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. erin pakai brand ceradan sekarang. best jugak! tapi mahal sikit and susah nak jumpa kat drugstore.

    http://www.erinazmir.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow. Erin azmir singgah komen la. Huhuu. Tq sudi komen. Ceradan? Boleh cuba tu. Hehe

      Delete