Makan makan!


Assalammualaikum, Haii.

Aku dh lama tk keluar lepak lepak cari makan dgn deen. Yela. Dia busy dgn foodpanda dia. Dh kerja memasing kn. Busy lah dua dua. Hari jumaat haritu deen dgn baik hatinya bawak aku makan dkt NASI LEMAK LIVERPOOL. Setelah sekian lama tidak keluar dari ABE PADANG. Akhirnya dapat jugak makan lain selain abe 😂 Hahaha.

Kalau tidak tiap tiap malam abe lah kitorang cari. Aku dh smpai tktau nk order apa dh kat abe tuu. Nasiblah deen baik hati bwk makan jauh sikit. Out of area. Sampai ke jelutong di bawak nya. Eh jelutong ke? Kira halal lah tuu. Kan? Hahahaa.

Macam biasa. Kalau dekat NASILEMAK LIVERPOOL ni aku mmg cari ayam goreng jela. Aku bkn makan ikan sangat. Hahaha. Aku amik Nasi, Ayam goreng, sambal, kacang & ikan bilis. Rm8 . Deen pun amik sama je. Cuma deen ada telur mata. Rm9.  Makin sedap pulak aku rasa sambal depa ni. Makin pedas. Selalunya mcm manis je. Tp kalini mcm pedas.

Setel NASILEMAK LIVERPOOL. Deen ckp rasa nk try burger baru mcd tuu. Sweet chili fish burger. So si deen bawak lah pegi mcd greenlane. Dh lama tk dating situ katanya. Dulu masa zaman dia sekolah dan aku kolej lagi. Aku lah tukang amik dia time ponteng. Blah awal. Time habis spm apa semua. Hahahahah. Kenangan sungguh. Kejap je masa berlalu. 5tahun dh.

Ehh terthrowback pulakk! Kehkehhh.

Aku mmg malas nk order dkt kaunter. Kitorang guna mesin self service tu je. Senang. Tekan tekan dh setel. Bawak je nombor tu pegi meja. Kang depa hntr. Senang kan?

Deen amik set Sweet chili fish burger + iced caramel + mcshaker fries. Aku pulak ayam goreng mixed 3x spicy tu dgn yg spicy biasa + iced chocolate.

Setel habis kan ayam & burger. Wahhh! Kebas wehh mulut. Pedas. Hahaha. Burger deen pun aku sebat. Ayam aku pun aku sebat! Hahahahahhaa. Apa boleh buat. Makan punya hal. Aku bedal je. Burger tu aku suka sebab sos dia. Pedas + sweet. Fish burger tk mcm filet o fish. Filet o fish aku tk sukaa. Aku bkn pengemar ikan ye. Tp yg fish burger baru ni. Sedapp! Jarang la aku tipu bab makan ni. Hahaha


Tadi deen dah paw aku utk Set tadi. Kalini aku paw dia ribena blended pulak. Iced chocolate td dh kering. Pedas punya hal. Deen pun beli kn lah ribena blended utk aku & vanila shake utk dia. Aku pun baru tau wehh ada vanilla shake kt mcd. Huhuu.
Ribena ice blended with strawberry dia sedap. Macam minum dkt cameron tu. Siapa yg pernah minum so boleh la imagine rasa dia kan?

Isnin ni aku nk ke dimsum balik pulau pulak. Nanti aku share okayy! Harap deen bawak lah. Hahahaha. Patah kaki aku lepas jual lc aku tuu 😭

Mana lagi tempat makan best kt penang? Ada yg nk suggest boleh komen kt bawah ye. InshaAllah aku cuba pergi ♥️

4 Comments

  1. wahh sedap nye layan ayam goreng 3x spicy hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayam goreng 3x spicy mmg sedap. Rasa rempah tu yg buat dia lg sedap dari biasa. Tp tktau knp dkt mcd shu pegi ni. Rasa dia mengecewa kan 😭 Tk rse rempah mcm selalu tu

      Delete