Trying boba drinks


Assalammualaikum. Haii. 

Sekarang ni semua tengah menggila dengan boba boba boba kan? Ibu aku pun terjebak gais dengan boba. Ibu aku bukak boba stall. Mcm tk percaya wehh. Hahahaha. Tp sedap. Susu yg ibu aku buat tu sedap. Cumanya dia belum dpt perfect Boba. 

Macam tk percaya, ramai kot org mencari boba milk by ibu. Masa aku balik kg minggu lepas. Ibu tk buat boba dia. Sebabnya pekerja dia 2 3 org tk datang. Dia tk bukak la boba dia tuu. Sbbnya yg lain tk reti buat. Tk menang tgn nnt . Aku mcm tk percaya lah. Ada ke org nk minum boba ibu ni. Ramai yg berenti depan kdai tanya ada boba ke harini. Bkn sorang dua. Ramai jugak la. Aku mcm 'wow' srsly ibu? Hahaa. 

Okay berbalik pada topik asal. Mulanya aku mmg tidak berminat langsung dgn sejenis air boba milk tea. Aku minum yg coolblog punya tea tu. Aku rasa pening. Then deen ajak aku try. Tk pernah2 deen berminat dgn air air begini. Weirddd! 

1. Xing fu tang 


Gambar di google dan diambil dari bubbleteamalaysia.com

Xing fu tang first yg ada dekat penang ni, nun jauh dkt hutton lane sana. Dkt2 dengan jalan nk ke gurney. Gigih geng deen bawak aku. Nk try punya pasal. First time ni dtg. Tktau nk order apa. So aku mtk akak cashier tu suggest kn. Kitorang pun amk lah dua. RM26 mcm tulaa kalau tk silap aku. 

Xing fu tang ni dia punya boba tu manis. Tp dia punya air tu bila sedut rasa mcm susu je. Deen kata sedap cuma dia tk suka yg bakar atas tuu. Sbb jadi pahit. Xing fu tang ni okay lg lah. But for me sekali sekala tu okay. Aku tk suka susu wehh. Muak lah cita dia. Hahaha. 

Then kali kedua aku minum. Xing fu tang dh bukak branch baru dkt queensbay. Q dia pun tkde lah panjang mana. Beli lah si deen dia punya boba drinks. Kalini aku tknk. Dia just beli utk dia dan adik dia je Anisa. Aku? Paw air deen je. Hahaha. Rate utk xing fu tang aku boleh bg 3.5 out of 5. 

2. Tiger Sugar 


Gambar digoogle dan diambil dari asiaone.com

Tiger sugar yg pertama dkt penang dekat je dengan xing fu tang. Depan sikit je dari xing du tang. First time dtg. Mcm biasa. Tk tahu apa yg sedap. Deen lah yg tukang order. So dia amk yg boba creame mousse pearl pea ntah. Hahahaha. Harga RM25.80 utk 2cup. Cup dia besar. Tk kecik mcm xing fu tang.

Kami dua pun meneraii lah tiger sugar. Nombor pun dh 'ting tong' dh bunyi tanda air dh siap. Kami dua amk air duduk luar. Malas minum situ. Atas moto je lagi nikmat. Hahaha. Yg best nya tiger sugar ni, dia punya cup besar. Dia punya tutup pun tutup terus. Bkn jenis cup. Dan paling best boleh kocak gais. Bila kocak tu air tu rse lagi sedapp! 

Utk tiger sugar. Aku mmg puashati. Sebab rasa lemak lemak creame dia tu. Mmg sedap. Cumanya dia punya pearl tu tk manis. Ke tekak aku je ? Utk tiger sugar ni aku bg 4 out of 5. 

3. Black whale. 


Gambar di google dan diambil dari funntaste.com

Dan yg ketiga aku dh try. The black whale. Masani deen tgh kerja dan aku mereput dkt cc tgu dia habis kerja. Kebetulan dia call aku, aku mtk lah dia beli kn the black whale ni. Dlm 10minit sampai lah sifoodpanda menghantar air aku. Hahahaha.

Sampai sampai je, dia bebelnya aku. Sebab avocado yg aku mtk lagi mahal dari air dia. RM18 lebih. Hahahaha. Tk pasal2 kena bebel. Dia amk milk tea biasa je. Rm10 je dia cakap. Aku pun cucuk straw dan rasa. First aku pandang cup dia. Wow. Besar jugak ni. Aku pun sedut lah avocado aku yg berharga 18hinggit tuu.

Emmmm. Kang aku ckp tk kena dgn tekak aku. Naya kena tambahan bebelan deen ni. So aku pun ckp lah. Okay je b. Hahahaha. Sedap jugak 🤪 tipu sunat gais! Aku pun bg lah dia rasa. Reaction dia takleh blah. Dia ckp tk sedap. Rasa pelik. Hahahaha.

Tapi boba dia srs manis. Aku rasa lak milk tea deen. Rasa tawar dh. Maybe sbb aku dh sedut avocado td. Tu yg tk rasa air deen manis tu. So rate utk avocade aku boleh bg 3/5 sahaja. Tekak org lain aku tktahu la. Tp utk aku rasa dia mcm masam2 sikit. Then cmpur dgn cream. Sbb tu aku rasa muak.

Antara 3 jenis air yg aku beli ni. Aku rasa berbaloi dan sedap utk diminum. Aku pikih tiger sugar. Cup dia besar. Tk senang tumpah & rasa dia A.

Dalam banyak banyak pun aku tetap pilih coco smoothie with bubble. Tealive! Fav aku sampai bila bila. Hahahah. Any suggestion utk aku rasa boba drinks lagi? Boleh komen dibawah ❤️

8 Comments

  1. ohhh wow bestnya Penang..... Nak pegi seberang pun malas, apatah lagi nak p pulau sana haha... nnti buat la entry pasal boba ibu shuuu. mana tau boleh promote ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Dtg penang boleh la roger2 shu. Kot2 nk belanja shu tiger suger ke. Eh 🙊 InshaAllah nnt shu buat entry psl boba ibu ye ❤️

      Delete
  2. saya pun dulu tak minat boba boba ni, tpi sejak2 ni selalu gak beli. banyak dah try tapi tealive gak yg pada saya sedap.

    yang coolblog punya ya Allah serious manis letinggg haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. Coolblog shu takleh minum. Kang pening :'(

      Delete
  3. Akak belum pernah cuba try lagi boba ni Shuya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Try kak. Esok inshaAllah shu try venzytea. Ada org kata sedap. Sbb dia byk choice. Ada chocolate, oreo, latte, coffee. Nnt shu buat entry lagi. Hehe

      Delete
  4. Tiga2 tak pernah try.. tapi yang pasti suka cup jenis Tiger Sugar tu.. lebih selamat.. hehehe..
    Selalu minum Each a cup je dengan bubble..

    ReplyDelete
    Replies
    1. The black whale pun cup dia tertutup mcm tu and more bigger than tiger sugar. So better try the black whale. Huhuu

      Delete