Welcome to the club

 


Assalammualaikum, Hi.

Pada awalnya hanya beberapa negeri dalam Zon Merah je yg PKP 2.0 . Petang tadi diumumkan pulak PKP bagi negeri seluruh Malaysia kecuali Sarawak. PKP lagi gaiss. Tapi aku tengok keadaan PKP 2.0 ni takde pulak ketat mcm LOCKDOWN haritu. Haritu din cakap kt aku, masa pkp awal dulu, dalam QB atau nama lainnya, QUEENSBAY MALL. Aircond pun takde. Kedai dalam tu semua tutup kecuali kedai kedai makan. Tapi kalini Charles & Keith, Victoria Secret, Dll. Bukak pulak. Dia macam pelik, dia siap tanya aku ni PKP ke PKPB ni. HAHA

Yela dia sekarang sambung balik jadi rider. Merata lah dia hantar makanan. Kdg risau jugak aku tengoknya. Bawak moto satu hal. yg laju satu hal. Haihh! 

 Okay berbalik pada PKP Perak. Dia boleh cakap 'Welcome to the club' dekat aku. Sebelum ni aku gelakkan dia sbb kedai makan sampai pukul 8 je. Sekarang aku sekali terjebak. Naya wehh. Memalam lapo mana nk cari MCD oii. HUHU. 

Tapi aku masih bersyukur. Peniaga masih boleh mencari rezeki walaupun masa telah dihadkan. Tapi agk peritlah. Sebabnya tapau je yg boleh. Tapi yela, aku percaya pada rezeki yg Allah atur. Semoga segala urusan kita semua dimudahkan ye. 

Kes perak memang makin meningkat pun. Sebelum kawasan  PAGI CB tu. Kalau kau rasa ni semua konspirasi kau rasa sorang dh la. Jangan selfish sangat. Ingat pakai jam? Geram akuu!

Pengalaman aku masa PKP 1 dulu, agak susah lah jugak wehh nk jaga customer. Ada yg degil. Srs susah. Lagi yg berumur. Cakap sikit tegur baik baik pun dimakinya awak ni. Apalah salah saya cik kiah oii. Saya cuma ikut SOP je. Korang pernah hadap customer yg macam ni? Mcm mana eh korang handle? 

Ada tak yg Join the club jugak? Korang jaga diri okayy. Jangan lupa jaga sop selalu. Pakai mask bila keluar. Kita jaga kita. Semoga semuanya kembali pulih mcm sebelum ni. InshaAllah. Sorry lah kalau agak berterabur dah agak lama aku tak merepek. HEHE 




2 Comments

  1. kekadang berurusan dengan orang dalam keadaan begini agak mencabar juga (bukan semua tapi ada) ... Semoga dipermudahkan

    ReplyDelete