2021



.



Assalammualaikum dan hi, 

wahhh lamanya aku menghilangkan diri ye. Masih ada ke pengunjung ke blog aku ni. Aku rasa last aku berblog april 2020. Agak lama ya. Korang mesti perasan aku punya giveaway tu aku dah hilangkan post tu. Act giveaway tu aku post je dekat instagram. Aku masatu dah bertukar fon password pun aku dah lupa dan rasa kemalasan tu bukak blog ni. 

Entah kenapa tetiba pulak kalini nak berblog balik. Masih ada ke yg berblogg ni? Aku suka je tengok blog yg minimalist. Sedap mata memandang. Aku susah sikit nak edit template semua tu sebelum ni. Aku update blog pun pakai fon je. Mana gayanya yong yop oi nak ngedit code code tu. Berpinau kepala teman nengoknya. HAHA

Tahun ni aku dah ada saving sikit, aku spend la sikit untuk something yg aku mmg dah lama idamkan. Dapatlah aku bwk balik Buah epal yg telah dikokak ni. Alhamdulillah tahun 2020 banyak sangat bg aku pengajaran, dugaan. Dapat jugak aku buat simpanan. Even aku sekadar meniaga tepi jalan. Alhamdulillah, rezeki Allah. 

Paling aku seronok, duit aku takde la banyak mana. Tapi aku tak lokek nk keluar kan duit belanja adik beradik aku, anak abang2 aku, lagi lagi ibu abah aku. Makin aku spend untuk diorang makin bertambah rezeki aku. 

Bisnes bundle aku pun alhamdulillah ada jugak sambutan. Rezeki kan siapa sangka aku mampu beli macam macam untuk parents aku. Dulu walaupun kerja gaji banyak, tapi takut nk belanja sesiapa. Takut duit tak ckup. Tapi sekarang aku takde pun rasa mcm tu. Aku lagi seronok nk spend untuk family. Hee

Perjalanan tahun 2020 sangat mencabar kan? korang rasa macam mana? PKP semua tu ada tak bagi kesan dekat korang? Kalau untuk aku, yes. Aku pulak dah tak stay penang, so lega la jugak. Tapinya pulak, awal tu terperap kt rumah sbb PKP. Start bulan puasa baru aku meniaga balik. Tapi tula berkat sabar, semua dipermudahkan.

So this time, inshaAllah aku akan merajinkan diri mengepost apa apa yg aku rasa nak merepek kat sini. Kalau ada yg masih sudi berkujung tu alhamdulillah, terima kasih sangat. Kalau takde tu, merepeklah aku seorang diri. HUHUHU 

0 Comments