Alhamdulillah.


Assalammualaikum dan Hi. Alhamdulillah. First day berjalan lancar. Baru hari pertama tp ada sambutan. Bersyukur sgt dgn rezeki harini. Baru aku tahu mcm mana penat nya org berniaga. Mcm mana seronok nya tengok org membeli apa yg kita buat. Bahagia aku rasakan. Walaupun hanya sekeping roti canai kosong.

Tapi dengan hasil sekeping roti tu dpt membahagiakan hati aku, ibu dan abah aku. Itu sudah ckup. Ramai jugak mulut mulut bersuara. Rugi muda jd penebar roti je. Rugi anak dara keje kedai je. Aku nk bukti kn dkt mulut mulut tu, takde cela nya kerja kedai. Walaupun aku tk sehebat anak2 diorang. Tp rezeki yg aku cari rezeki yg halal. Dan benda yg aku buat ni, membahagiakan ibu dan abah aku. 

Angah aku juga tk kurg rezeki nya. Ada yg dtg bungkus ada yg dtg bertandang. Aku dan angah cuba tepis segala suara, mata yg memandang rendah dkt kami. InshaAllah. Semoga kami berdua kuat untuk tempoh semuanya. Alhamdulillah juga, isteri pak uda aku dtg tolong kami. Rajin. Dia lah byk kuat kn kami. Byk tolong kami. Semoga Allah permudahkan segalanya utk kami. Amin. 

1 Comments

  1. Rezeki ada di mana2, asalkan kita berusaha
    9/10 datangnya dari perniagaan.

    ReplyDelete