Awak ni.......


Assalammualaikum. Hi.

Pesanan penting - mohon jangan kegelian utk entry kalini ye. Aku jarang nk post bab cinta cinta ni. Bagi lah peluang jap. Mohon ye sekalian mohon bertenang dan menahan hanya beberapa minit segelian tersebut. Hahahahaha

Harini. Pada tarikh 3 july pada pukul 0150 aku buat perangai. Benda takda apa pun aku besar kan. Deen kerja dari pukul 530 pagi - 230 petang. Kerja santan. Lepastu petang pulak. Pukul 5/545 ptg cemtu, sampai pukul 9/945 mlm. Dia buat foodpanda. Harini shift panda dia dari pkl 6-940 mlm cemtu lah. 

Aku pulak harini first day kerja dekat klinik batu lancang. 8jam tak boleh keluar dari bilik tu. Mknn pun kena bawak bekal siap siap. Duduk lah aku ibarat didalam mini jail. No fon, no other activities. Just do registration dan pengenalan kepada ubat. Aku masuk awal. Sepatutnya aku msuk pkl 4. Tp pukul 3 aku dh msuk. Awal kau. Deen pulak time aku msuk tu, dia pegi klinik gigi. Gigi berlobang. Dua tiga hari ni nk mrh je keje dia. Pergilah seketul aizuddin ke klinik gigi. 

Aku msuk2 je. Sign apa semua. Beg aku dh kena cmpak dlm locker. Tk dan nk tanya khabar berita seketul deen. Apakah khabar nya gigi dia. Hanya menjadi persoalan didalam otak aku yg terlampau bijak ni. Tepat jam 11. Aku pegi locker amk brg2. First aku cari ofkos fon. Aku dh janji dgn ibu nk call pkl 1130. Aku call abh ckp dh keluar, takut abah risau. Yela jauh kan 😜 'abah, adik dh keluar ni. Baru je keluar. Kejap sampai kedai makan adik call lagi ye' manja sikit suara ckp dgn abah. Hahahaha. 

Sesudah aku call abah. Aku cl deen. Wasap dia saja dh berpuluh2. Yela tetiba aku hilang kn td. Dh berjam jam berlalu bru aku mncul. Seingat aku last msej aku aku ckp nk park. Pastu hilang. Maunya kawan tu tk mengelabah. Hahahaha. K poyo. 

Tak dan aku cakap apa apa. Dia bg salam dulu kt aku. Dan salam dia tu disertai dgn bebelan. Risau katanya 😆 mohon mohon jangan menyampah dulu akak akak abang abang. Ada lagi kegelian yg akan tiberrr! Hahaha. 

Aku dari klinik batu lancang ke Bayan baru tu amk masa dlm 10-15 min je. Naik moto boskur, sat jela. Setel makan, bermulalah aku mencari pasal dgn membuat perangai biawak komodo aku. Cari poin nak gaduh. Dia teman aku balik weh. Dgn penat2. Dh lewat, mmg dia tk lepas aku balik bayan lepas sensorg. Dia pun teman lah. Sampai aku msuk rumah bru dia blah. Balik tu aku cari pasal dh dgn dia. Takdan dia sampai rmah aku dh buat perangai. Segala mcm aku msej. Ckp tknk faham lah apa lah itu lah ini lah *biasalah moody sis. 

Dan paling aku tak sangka. Deen reply wasap aku dgn tenang wehh. Selalu aku cari psl dia pun cari psl sama. Kalini tidak. Dia cakap baik gila dgn aku. Hampir sejam aku buat perangai dgn dia. Tanpa memikirkan yg dia kerja esok. Kejamnya. Lepastu dia cakap, dia kerja esok. Tp dia tetap teman aku makan, teman aku balik. Sebab dia sayang lah tu. Aku dh rasa serba salah. Yelah wehh, bygkan korang marah marah serbu tak pakai helmet. Last2 dia cool je. Cakap baik2 pujuk baik2. Padahal engko yg buat perangai. Yg gila. Hahahahaha. 

Aku api dia air. Bila aku marah dia penenang. Bila dia pulak jd gilababio. Aku jadi penenang. Berbunga bunga hati aku harini. Hahaha. Bak kata orang tua tua. Kentut tgh wangi. Tp aku tk rasa lagi kentut dia wangi. Bau bangkai mati ada. Haha. 

Semoga deen terus baik dengan aku. Terus jadi air bila aku marah dan sabar dengan perangai aku. Korang doakan urusan aku dengan dia dipermudahkan ye. 🤩 Jangan risau. Makan free anda semua dijemput. Hahaha. 

Korang pernah tak rasa serba salah bila dh buat perangai dengan si dia? Jom lah share sikit. Kita segelian bersama. Hahahha. 

Maafkan saya kalini entry agak panjang. Saja nk hiburkan hati lepas penat2 balik kerja. Mohon korang jangan serik dtg blog aku yee. Doakan urusan kami berdua dipermudahkan dan segalanya seperti yg dirancang. Thankyou :)

2 Comments

  1. aminnn....
    jum baca https://misseffah-ara.blogspot.com/2019/07/siapakah-aku-nortaqifa-abd-shaidi.html nak minta tolong nilai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq singgah dan tinggalkan komen 🤗

      Delete