Untuk abah adik balik..


Assalammmualaikum dan Hi

Disebabkan besday abah, dan penang public holiday. Aku buat keputusan utk balik kg. Lagi pun cuti lama. Apa buat kt penang tu kan. Abah aku awal awal pagi lagi dah wasap. Tanya balik tak. Mula aku cakap tkde tiket. Terdengar suara abah agak kecewa sbb aku tk balik time besday dia. Tp dia memahami. 

Then dalam pkul 1.30pm aku call ibu. Bagitahu tiket aku pukul 3.30pm . Masatu ibu tengah masak bubur durian utk besday abah. Aku dgr suara abah. Macam happy ohgh. Hahahahahah. 

Aku sampai kunci air. Aku turun situ dalam pukul 630pm. Sepatutnya turun teluk intan. Tp bila fikir balik kesian pulak abah nk amik aku jejauh. Kalau dkt kunci air ni, dkt sikit. Dari jauh aku nmpak kereta abah, abah dtg dgn angah. Sebab hujan abh kata, tu bawak angah teman. Abah tk berapa nampak. Nampak lah senyuman abah. Seronok lah tu orang balik. Huhuuu. 

Banyak rupanya cerita yg abah nk share. Patutlah nk anak anak dia balik. Nampak muka abah sedikit lega lepas cerita semuanya. Adik doakan semoga semua urusan keluarga kita dipermudahkan :) Itulah abah, dlm tk sedar dia juga perlukan anak anak dia utk meluahkan. Kdg2 dia nampak tabah, tp kadangkala dia juga memerlukan. Sekarang ni, aku lebih nk kan masa dengan keluarga aku. Taktahu kenapa, apa yg aku buat mesti aku akan fikirkan apa ibu abah aku rasa dulu. 

Mungkin dh terlalu byk benda yg aku lalui dgn diorang. Dulu aku mcm org lain, lebih penting kan orang luar dari keluarga sendiri. Tp bila satu masa tu, aku tgh memerlukan dan pada masatu hanya KELUARGA yg aku ada. Dan hanya KELUARGA yg hulur kan tangan utk tarik aku bangun semula. Dari situ aku sedar. Tk kira bergaduh mcm mana pun berperang mcm mana pun adik beradik. Bila ada masalah diorang lah yg paling banyak bagi pertolongan. Sebab kan kejadian tu, aku berubah dan aku dulukan keluarga dari segalanya. Dan semuanya berubah dgn perlahan. Dari segi rezeki, semakin bertambah. Alhamdulillah. Dari segi masa, aku sentiasa ada masa utk mereka. Dari segi kasih sayang, tidak ternilai rasanya. 

Utk korang yg dah lama tk contact makayah, yg bergaduh dgn adik beradik. Yang berselisih faham dgn abang kakak. Cubalah rendahkan ego dan mintak maaf. Perkataan maaf tu nampak simple tp sangat bernilai. Dgn kata maaf, kita boleh redakan api yg tengah marak. Air yg dicincang takkan pernah putus. We need each other! Sentiasa. 

Cubalah bahagia kan parents dan adik beradik korang selagi diorang masih ada. Aku sayangkan keluarga kecil aku. Aku bahagia dengan adanya ibu abah aku. Aku bahagia ada dua kaklong. Aku ada kakngah, kak eja. Walaupun along aku buat masalah. Tp dia abang, aku kena hormat dia. Alhamdulillah along dh mula rapat dgn aku balik, cuma aku tktahu mcm mana nk buat dia rapat dgn family mcm dulu balik. Korang doakan untuk kami ye. Semoga kami 5 beradik rapat mcm dulu balik. Aku sayang semua abang abang aku. Dan disebabkan abah mcm ada masalah, aku balik. Untuk abah, adik balik ❤️

0 Comments