Anywheel @ penang


Assalammualaikum. Hi.

Baru baru ni aku nampak ramai gila orang naik skuter hijau ni dekat penang tau. Merata orang main. Macam biasa, aku mesti lah nk cuba jugak kan. Hehehe. Aku ajak lah si deen. Siapa lagi kan aku nk ajak kalau bukan deen.

Tp macam biasa lah ada je alasan dia. Dah lh aku mmg merajuk dgn dia. Ni tambah merajuk lagi sbb dia tknak bwk main skuter hijau ni. Huhuuu. Setelah beberapa kali aku merajuk ya finally deen bawak. Baru muka ada sinyummm. Hahahaha.

Hari first aku register utk guna apps ni. Tak main. Sbb tak boleh nk topup. Aku merajuk dgn deen. Esok tuu kami dtg lagi main benda nii. Boleh main gais. Hahhahaha. Kitorang amk skuter dkt dgn asampedas sebelah market bayan baru.

Cara guna skuter hijau ni. Korang kena install dulu apps ni dekat APPSTORE/PLAYSTORE. Korang cari je ‘anywheel’ mesti jumpa punya. Untuk first ride korang kena daftar dulu. Dalam 5-10 minit korang dh boleh main dh. Jangan lupa topup dulu okayy. RM1/30minit. Bosan bosan tu boleh la meronda naik skuter hijau nii.

Tapi aku paling risau kalau ada anjing. Jenuh wehh nk lari. Hahahahahah. Mau aku tinggal je skuter hijau ni tepi jalan. Peduli apa aku 😂

Aku taktahu la tempat lain dh ada ke tak. Aku tau pasal skuter hijau ni pun lepas aku tgok orang ramai main. Laju pulak tu. kalau korang main dgn mmbe2 syokk lah. Anywheel ni ada battery jugakk tau. Kalau battery low, korg punya skuter tu jadi slow dh. Dan tk holeh la pusing jauh jauh. So better cari lah yg battery byk okayy. Dan jgn lupa pulangkan skuter ni dkt tenpat yg korang amk td.

Kalau tak korang akan dicaj sebanyak RM5.00. Rugi gais rugii lima ringgit korang nnt. Selamat mencuba okayy gais!




3 Comments

  1. Selain dri topup pakai card .. Dia ada buat secara manual right? So awak tahu tak macam mana nk guna secara manual tu? Een i tried many times 😪 (dari mana nak

    ReplyDelete
  2. asalammualaikum awak, just nak tanya, untuk daftar dalam apps ni,kena bagi gambar ic depan belakang ke ??

    ReplyDelete