Kek milo viral


Assalammualaikum, hi.

Sejak PKP ni, ibu aku duduk rumah dia jadi gian nak masak. Hari hari ada je dia buat benda baru. Ada je resepi dari youtube yg dia buat. Baru ni viral coffee dalgona tu, ibu aku buat nescafe punya, dibaginya abah aku yg minum. Nasib sedapp abah cakap. Hahah. Lepastu aku try buat plk, em hasilnya tk secantik ibu buat :( Sbb aku buat milo, aku tk suka nescafe.

Lepastu ada pulak resepi telur gabus ibu buat. Yang ni boleh terima la. Sedap jugak. Tk lupa jugak telur gulung ala korea tuu. Aku pun tk pernah buat. Ibu aku layan youtube je ddk rmh ni mcm2 dibuatnya. Agar agar. Kuih semua dia buat. Tkpe lah bu asalkn duduk rumah. Huhuu.

So kalini aku pulak terjebak dgn resepi viral yg berlegarlegar dekat pesbuk tuu haa. Aku dh bosan sgt harini, kang aku cari pasal je dgn din. Biasa lah kena berkurung kt rumah, mmg din lh jadi mangsa utk aku cari psal buat perangai. Hahah kesian dinn 😝 Okay berbalik pada resepi viral td. Aku nampak friends fb aku share. Aku tgk bahan dia simple and cara pun wowww mudahnya. Semudah abc.

Untuk kek milo kalini tiada sebarang pertolongan dari ibu dan abah mcm yg aku masak sebelum sebelum ni. Hahahah. Dalam pukul 3 aku ke dapur mencari bahan bahan. Menyelongkar almari makanan ibu. Hahahaha. Bahan bahan dia sgt mudah.

Korang perlu kn TELUR 4BIJI, 2CAWAN MILO, 2SB SUSU PEKAT. Tu je yg korang perlukan. Kemudian korang blender bahan2 tadi sehingga sebati. Dah setel blender, korang kukus. Biarkan selama sejam. Lepastu tutup kukus tu kalau boleh korang balut guna kain tau, sebabnya kalau air menitil atas bahan tadi, kek tu akan jadi bantat yee.


Aku campur kan bahan bahan tadi dalam bekas mixer ni dlu. Sebab kalau terus masuk blender, aku takut milo tu nnt melekat kt atas jee. Kalau korang guna blender biasa tkpe boleh je masukkan terus. 


Ni bahan yg telah diblender tadi. Aku masukkan dalam bekas ni. Kecik je. Aku takut nk buat banyak kang tk jadi naya je. 


Ni yg aku cakap td, korang kena balut tutup kukus tu supaya air tk menitil. Kukus ni aku beli dkt GOSHOP. Bukn aku lah abah aku. Hahaha. Senang gais periuk ni korang boleh masak dalam ni. Steamboat ke apa ke. Letak je dlm ni. Sgt recommended utk yg stay hostel. Freegift dpt kukus tu. 




Ni blender yg aku guna kan. Yg ni mmg khas utk aku. Tkde campur cili ke apa. Ni mmg kepunyaanku. Hahahaha. Pun dari GOSHOP 😂


Dan ini lah hasilnya. Nak nampak cantik lagi, korang letak lah topping semdiri. Choc rice ke ap ke. Sukahati. Hee. Ni hasil yg aku buat. Alhamdulillah sedapp. Kalau korang dh cuba meh lah share gambar. Hee. Eh boleh share gambar ke? Hahahaha. Selamat mencuba gais.

0 Comments